skip to Main Content

Alle zorgen uit handen met VK Makelaars

Een woning verkopen of aankopen doet u hooguit een paar keer in uw leven. Het gaat altijd om een groot geldbedrag en erg komt heel erg veel bij kijken. Bij VK makelaars nemen wij alle zorgen voor u uit handen en zorgen altijd voor het beste resultaat. Behoefte aan vrijblijvend advies of zin om even te sparren? Bel of mail ons dan direct, wij zitten voor u klaar.

In contact komen met VK Makelaars

Email: info@vkmakelaars.nl
Telefoon: 023-2052296
Adres: A. Hofmanweg 5A, 2031BH, Haarlem

Onze locatie

Verhuurbegeleiding

Full service verhuurbegeleiding. Wij verzorgen geheel naar uw wensen de verhuur van uw woning of beleggingspand.

Tijd voor de verhuur….

U wilt uw woning of beleggingspand verhuren en bent op zoek naar professionele begeleiding om maximaal ontlast te worden.

Wij helpen verhuurders als u met:

  • De beste verhuuropbrengst
  • Betrouwbare goed doorgelichte huurders
  • Een waterdicht juridisch dossier
  • Advies en begeleiding in het gehele proces tot aan de oplevering
  • Additioneel kunnen wij voor u het beheer uit handen nemen

Zullen wij een afspraak maken in uw woning? Wij komen dan uw wensen inventariseren en geven u een duidelijk advies om zorgeloos en tegen de beste prijs uw woning te verhuren. Tijdens dit bezoek maken wij aantekeningen over uw woning en meten wij deze in.

Kort na het bezoek ontvangt u van ons een op maat gemaakt verhuurvoorstel met hierin een professionele huurwaardebepaling, onze verhuuraanpak en onze kosten.

Maak vrijblijvende afspraak
De stappen in onze verhuurbegeleiding

1. Kennismaking en opname

Wij komen bij u langs en inventariseren uw wensen. Hoe lang wilt u de woning verhuren, in welke staat wilt u deze opleveren, heeft u wensen over het type bewoners, wat is voor u allemaal belangrijk? We nemen alle woning specifieke kenmerken op en stellen de woonoppervlakte vast.

2. Waardebepaling

Aan de hand van de opname gaan voor u een huurwaardebepaling maken. Hierbij kijken wij o.a. naar referentiepanden, de staat, oppervlakte, de faciliteiten van de woning, de vraag en de doelgroep. In overleg met u stellen we de huurprijs vast.

3. Dossier

Wij leggen voor u het verhuurdossier aan met hierin o.a. de huurpuntentelling, het energielabel, de woning specifieke kenmerken, opstalverzekering en verhuurderschecklist.

4. Advies en ondersteuning verhuurklaar maken

Belangrijk is dat uw woning schoon is en deze aantrekkelijk is ingericht of gestyled voor de presentatie en natuurlijk de bezichtigingen. Wij adviseren u over de schoonmaakpartners die u hierin kunnen ondersteunen en over de verhuurstyling. Een mooie sprei op bed, een leuk kleed, voldoende daglicht, een bosje bloemen, etc. Het zijn allemaal zaken die het verschil kunnen maken om enthousiaste huurders over de streep te trekken.

5. Presentatie

Onze professionele woningfotograaf komt bij u langs om uw woning goed in beeld te brengen. De woning wordt ingemeten en er wordt een meetrapport en mooie plattegronden gemaakt. Wij schrijven een pakkende aanbiedingstekst en maken een advertentie voor de verschillende woningverhuurwebsites.

6. Bezichtigingen

In goed overleg met u bepalen wij wanneer we de bezichtigingen kunnen verzorgen. Niet alleen laten we de woning zien aan geïnteresseerde kandidaten, ook is dit een eerste kennismaking met kandidaat huurders, waarin we al een eerste beeld krijgen van het profiel.

7. Huurvoorstellen en achtergrondcheck

Geïnteresseerde kandidaten vragen wij om ons een huurvoorstel te sturen en een aantal documenten (o.a. kopie paspoort, arbeidscontract, loonstrook) mee te sturen. Wij leggen u de kandidaten voor en geven u advies over de beste keuze(s).

Hierna doen wij een wat diepgaandere scan naar de huurder op gebied van BKR registratie, wet WWFT, de werkgever (controleren of de persoon daar echt nog werkt) en huurcheck Nederland.

8. Huurovereenkomst

Wij stellen de huurovereenkomst op conform de wensen en termijnen zoals wij die eerder met u hebben afgestemd. Deze leggen wij eerst in concept voor aan u en daarna aan de huurder. Zijn beide partijen akkoord, dan kan er getekend worden.

9. Oplevering

Als de huurder netjes de borg en de eerste huur heeft betaald, kan op startdatum van de huurovereenkomst de oplevering plaatsvinden. Hierin wordt door ons een uitgebreid proces verbaal van oplevering gemaakt, worden de meterstanden genoteerd, de inventaris gechecked en maken wij veel foto’s van de huidige staat van de woning. Na ondertekening van het inspectierapport door huurder en door ons, wordt deze direct naar u en naar de huurder verstuurd.

10. Beheer

Additioneel kunt u ons ook inschakelen voor het beheer van uw woning(en). U betaalt dan een percentage van de huursom aan beheerskosten en u wordt volledig ontlast. Alle communicatie met huurder gaat via ons en wij regelen, onderhoud, storingen, huurprijsindexeringen, huurfacturen, betalingsachterstanden, sleutelbeheer, etc. Meer informatie over beheer vindt u hier.

Offerte aanvragen
Courtage verhuur (indicatie)

De courtage voor de verhuurbegeleiding bedraagt 1 maand huur + 21% btw.

De opstartkosten bedragen eenmalig: €225,- incl btw t.b.v.:

  • professionele fotografie
  • aanmeldingskosten verhuurplatformen
  • kosten van achtergrondscreening van huurkandidaten.
  • Meetrapport

Voorbeeld:
Bedraagt de maandhuur van uw woning €1000,- dan bedraagt de courtage  €1210,- (€1000,- +21% btw) + opstartkosten a €225,- = totaal: €1435,-.

Dit is op basis van een huurperiode van minimaal 12 maanden.

Uiteraard is eventueel meer- of minderwerk bespreekbaar. Misschien dat u bijvoorbeeld geen professionele fotografie wenst (minderwerk) of dat u juist wilt dat wij extra werkzaamheden (laten) doen zoals de woning (laten) opruimen, professioneel inrichten, etc (meerwerk).

Verhuur advies gesprek aanvragen
Back To Top