Beleggingsmakelaar
Agente de inversiones para inversores principiantes y experimentados
Ayudamos a los principiantes y a los inversores inmobiliarios con experiencia en la trayectoria de la A a la Z en la búsqueda, exploración, filtrado, compra, alquiler y gestión de las propiedades de inversión. Zie deze service als een ‘one-stop-shop’ voor de vastgoedbelegger die weet wat hij/zij wilt.
¿Para quién es adecuado un agente de inversiones?
Onze doelgroep voor specifiek de dienst die wij aanbieden als ‘beleggingsmakelaar’ zijn beleggers welke die hun vastgoedportefeuille willen opbouwen of uitbreiden en volledig ontzorgt willen worden in het gehele proces. Y cuando decimos «completamente desahogado», lo decimos en serio: organizamos todo. Lo único que arregla el cliente son las finanzas.
Onze klanten dit type dienst hebben voldoende eigen middelen om aankopen (grotendeels) uit eigen middelen te kunnen bekostigen. De klant moet snel kunnen schakelen en een duidelijk doel willen nastreven en bereid zijn om het vertrouwen aan ons om zo snel efficiënt te werken. En el caso de las propiedades de inversión y los bienes inmuebles, se utilizan mandatos más amplios para poder ofertar/negociar, gestionar a terceros, arreglar asuntos y adquirir inquilinos de manera eficiente. Como cliente, usted siempre tiene la última palabra.
¿Por qué VK Makelaars como agente de inversiones?
Wij werken samen met dealsourcers en via hen zoeken wij naar interessante vastgoedinvesteringen. Het kan zijn dat dit woningen zijn, gehele portefeuilles of een complex waarin wonen en kantoor en/of winkel gemengd zijn. De focus ligt altijd op residentieel vastgoed (woningen) in heel Nederland.
Onze Werkwijze
Het traject is opgedeeld in vier verschillende fases met verschillende stappen. Je bepaalt zelf als klant van welke diensten je gebruikt wilt maken.
Fase | Dienst | Kosten |
Intake | Vrijblijvend gesprek | Gratis |
A | Aankoop | 3% van de koopsom incl btw |
B | Projectbegeleiding | 2% van de koopsom incl btw |
C | Verhuur | 1 maand huur + btw |
D | Beheer | 7% van de huur incl. btw |
Voordat we de verder gaan hebben we een (gratis) intake gesprek.
Intake
Vrijblijvend gesprek
Empezamos con una toma de contacto. Eerst willen wij een duidelijk beeld hebben de doelen die onze cliënt voor ogen heeft, de beschikbare eigen middelen, het type vastgoed, de termijn waarin men wilt gaan beleggen, de behoefte en de verwachtingen die de klant heeft.
Contrato
Elaboramos el acuerdo de cooperación, que establece claramente nuestros métodos de trabajo, los requisitos de búsqueda, nuestros mandatos, el paquete de servicios y los costes. Pas na ondertekening van het contract gaan wij aan de slag.
Fase A: Compra
A1: Búsqueda
Buscaremos activamente locales adecuados. Hierin maken wij gebruik van een selectie betrouwbare dealsourcers, ons netwerk, internet, social media, advertenties en andere on- en offmarked places.
A2: Pruebas
Comprobamos si las ofertas son interesantes. Hierin houden we rekening met huurpunten, de realistische markthuur, rendement (BAR én NAR), regelgeving (landelijk en regionaal), vergunningen, de gezondheid van de VvE, of verhuur is toegestaan, de bouwkundige aandachtspunten, de juridische aandachtspunten en de kosten om de woning(en) verhuur klaar te maken. Omdat wij in heel Nederland zoeken voor onze klanten een woning vaak niet gelijk live door ons bezichtigd. Het werk wordt eerst grotendeels vanachter het bureau gedaan. Na een succesvolle onderhandeling (en vóór het tekenen koopakte) volgt pas een inspecterende bezichtiging. Blijkt uit dit bezoek dat het vastgoed en de deal anders (slechter) uitpakt dat geschetst en gecalculeerd, dan kan de deal altijd nog ontbonden worden.
A3: Licitación
En la mayoría de los casos, presentaremos la operación a nuestro cliente con una solicitud para acordar un plan de compra y un precio de compra mínimo + máximo en el que queremos intentar adquirir la propiedad. Als opdrachtgever kan je ons ook (uiteindelijk) het mandaat geven om binnen afgesproken criteria deals te maken. We kopen dan aan onder ‘nader te noemen meester’.
A4: Apoyo a la fase de contratación
- Podemos ver la propiedad nosotros mismos lo antes posible
- Si se acuerda, se organizará un estudio arquitectónico
- Si se requiere una financiación, se envía inmediatamente un tasador
- Se organiza un notario
- Todos los documentos necesarios se entregan al agente vendedor
- Comprobamos la escritura de venta punto por punto
- La escritura de compraventa es firmada por todas las partes lo antes posible
- Se concertará una cita para la inspección y la entrega
Fase B: Gestión del proyecto
B1: Optimización de los puntos de tenencia
Hierin wordt een maatwerkadvies opgesteld waarin duidelijk wordt welke aanpassingen en verbeteringen er moeten worden gedaan om de woning in de vrije sector te krijgen. Vaak betekent dit dat er verbeteringen in de duurzaamheid van de woning moeten worden aangebracht en meer comfort en luxe in de woning moet komen. Voor meer informatie hierover, zie ook deze blog.
B2 Projectbegeleiding
In veel gevallen is er een verbouwing nodig en/of aanpassingen aan de woning. Denk aan: aanbrengen dakisolatie, vervangen van het glas naar HR++ glas, nieuwe verwarmingsketel, nieuwe keuken/badkamer of aanpassen van de bestaande, etc.
Wij nemen de gehele projectbegeleiding uit handen. Pedimos ofertas, hacemos los mejores tratos y realizamos toda la supervisión con los contratistas, proveedores de cocinas/baños, yeseros, electricistas, fontaneros, tapiceros, organizamos los contratos de vacantes para los servicios públicos, etc.
B3: Alquiler listo
La(s) casa(s) se entregará(n) completamente alquilada(s), limpia(s), con estilo y apta(s) para el propósito de las fotos.
B4: Alquiler amueblado (opción)
Fase C: El alquiler
C1: Presentación del alquiler
C2: Visitas
Nos aseguramos de que se invite a los posibles inquilinos adecuados a una visita y de que se les enseñe el lugar. Dit kunnen wij doen in heel Nederland doordat wij samenwerkingen hebben met andere gerenommeerde makelaarskantoren in heel Nederland. Geschikte en geïnteresseerde huurkandidaten worden uitvoerig gecheckt en er volgt een backgroundcheck via Huurcheck Nederland.
C3: Alquiler
- Se redacta un contrato de arrendamiento hermético y se celebra con el inquilino.
- Se realiza una comprobación en la que se redacta un informe de finalización y se toman muchas fotos del estado de finalización, que se guardan en el archivo.
- Las condiciones de indexación y fin de contrato de arrendamiento son y seguirán siendo objeto de seguimiento.
- Haga clic aquí para obtener más información y todas las actividades del proceso de alquiler.
Fase D: Gestión
D1: Gestión
¿Cuánto cuesta un servicio completo de corretaje de inversiones?
Los costes de un agente de inversiones pueden variar. En VKMakelaars tú eliges qué servicios quieres utilizar. Per onderdeel bedragen de kosten als volgt:
A | Aankoopcourtage | 3% van de koopsom incl. btw |
B | Projectbegeleiding | 2% van de koopsom incl. btw |
C | Verhuur | 1 maand huur + btw* |
D | Beheer | 7% van de huur incl. btw |
*Dit is inclusief alle uren, alle presentatiekosten en alle promotionele kosten.
Overige kosten
También debe tener en cuenta los siguientes costes:
-Kosten taxateur €1400,-
-Honorarium hypotheekadviseur €3000,-
-Overdrachtsbelasting: 8% van de koopsom
-Kosten van de dealsourcer: varieert van 2-3 % van de koopsom
-Kosten notaris (grofweg €1500,-)
-Kosten bouwkundig keurder (grofweg €400,-)
-Huurpunten adviesrapport (grofweg €400,-)
-Kosten BENG label (grofweg €350,-)
-Kosten verbouwing
-Kosten inrichting en alle materialen/spullen t.b.v. de woning
-Onvoorziene kosten
Kosten overzicht (voorbeeld)
Bekijk hier het rekenvoorbeeld met alle kosten en het rendement (behorend bij onderstaande voorbeeld uit de praktijk).
¿Está interesado en un agente de inversiones?
¿Está interesado en un agente de inversiones o desea más información al respecto? Llámenos al 023-2052296 o 06-24640822 o rellene el siguiente formulario de contacto y nos pondremos en contacto con usted en el plazo de 1 día laborable (sin compromiso).
Ejemplo de agente de inversiones en la práctica
Para un cliente, estamos comprando dos pisos en Brabante Septentrional. Totale koopsom €350.000,-De woningen zijn bouwkundig goed, er is een gezonde VvE, verhuur is toegestaan, de woningen hebben genoeg potentie om naar de vrije sector getild te worden en de verwachte markthuur per woning is voldoende om een interessant rendement te behalen dat past binnen de doelstelling van onze klant.
Het gebied is interessant. Er zit een grote stad in de omgeving met een hogeschool, een universiteit, grote internationale werkgevers en goede infrastructuur. Tevens is het een prettige leefomgeving waarvan ook in de toekomst verwacht mag worden dat deze plek altijd in trek zal blijven.
Direct na de mondelinge koop brengen wij een bezoek aan de woningen om te controleren of er geen verborgen gebreken of bijzonderheden aan het licht komen. Er vindt geen bouwkundige keuring plaats omdat dit appartementen zijn in een goed onderhouden appartementencomplex met een goed MJOP en voldoende financiële middelen.
Onze klant reist met ons mee in dit geval. Alles is goed en is groen licht om de koopakte te gaan tekenen. Nadat alles formeel getekend en rond is gaan wij gelijk aan de slag:
El cliente quiere financiar una parte. Wij onderhouden nauw contact met de hypotheekadviseur, laten een taxatie uitvoeren in verhuurde staat en laten een huurpunten advies opstellen.
Uit het huurpunten advies in combinatie met ons eigen advies voor het aantrekkelijk verhuurbaar maken van de woningen maken wij een plan en gaan wij offertes opvragen voor o.a. 2 nieuwe keukens, nieuwe hoogrendementsketels, nieuwe afwerkvloeren, schilderwerk, stoffering, etc.
Ook maken wij een plan voor geschikte inrichting en aankleding.
En nombre de nuestro cliente, estamos presentes en la entrega de las llaves, e inmediatamente después comienza el contratista, seguido por el proveedor de la cocina, el tapicero y nuestro experto en estilismo. Ook wordt er EPA adviseur ingeschakeld om het nieuwe verplichte energielabel op te stellen dat nodig is voor de verhuur. De woning wordt geheel schoon en verhuur klaar op foto en video gezet door onze mediapartner, er worden 2d en 3d plattegronden gemaakt, pakkende teksten geschreven en de woning wordt op meerdere verhuurwebsites aangeboden.
Wij voeren de bezichtigingen van geïnteresseerden in de woning en selecteren de top 5 meest geschikte kandidaten. Deze kandidaten worden gechecked (via een achtergrond check) en er wordt een keus gemaakt over de beste kandidaat per woning.
También completamos cada expediente de alquiler con todos los documentos obligatorios que debe presentar el inquilino. Wij zorgen voor dat de VvE ons formeel toestemming geeft voor de verhuur. Wij stellen waterdichte huurovereenkomsten op en laten deze door partijen tekenen.
A continuación, enviamos una instrucción de pago al inquilino por la fianza, el alquiler y los gastos de servicio. Wij verzorgen de check in met de huurder en zorgen dat bij deze check in zeer nauwkeurig (met veel foto’s) een opnamestaat wordt opgenomen.
Als de huurders eenmaal zitten, blijven wij het aanspreekpunt voor hen en voeren wij het beheer over de woning. Denk hierbij aan: alle communicatie, innen en verwerken van huurpenningen, najagen achterstallige huur, jaarlijkse huurprijs indexeringen, verhelpen gebreken, coördineren onderhoud, aanspreekpunt en gevolmachtigde bij de VvE (zitting nemen in vergaderingen) en bewaken contacttermijnen (i.v.m. huurbescherming).
Tot slot zorgen wij ervoor dat wij leegstand voorkomen. Op het moment dat een huurder heeft opgezegd (of wij opzeggen), dan proberen wij er voor te zorgen dat er met geen of zo kort mogelijke leegstand de woning opnieuw wordt verhuurd. Dit betekent ook dat wij de check out doen, bij gebreken/schade door huurder dit met de huurder af handelen en laten wij noodzakelijk onderhoud/reparaties laten uitvoeren voordat de nieuwe huurder er in gaat (een ‘APK’).
Kosten overzicht (voorbeeld)
Bekijk hier het rekenvoorbeeld met alle kosten en het rendement (behorend bij bovenstaande voorbeeld uit de praktijk).