Huis verkopen

Huis verkopen Haarlem

Het allerbeste resultaat telt!

Ga jij je huis verkopen? Dan heb je een TOP makelaar nodig. Geen gladde praatjes, maar eerlijk, transparant en met het ALLERBESTE resultaat. Welkom bij VK Makelaars, bij ons ben je aan het juiste adres!

VK Makelaars: No-Nonsense, Persoonlijk en Transparant
Wij zijn een jong klein makelaarskantoor in Haarlem. Onze focus ligt op persoonlijke aandacht. Geen lopende bandwerk, geen keuzemenu’s geen makelaar waar je een ‘dossier’ bent. Je hebt een vaste makelaar die alles van jouw woning en jouw wensen weet en hij/zij begeleid je van A tot Z. Dit levert aantoonbaar betere verkoopresultaten op en dat zie je terug in onze klantbeoordelingen!

Wil je meer informatie of een vrijblijvend kennismakingsgesprek?
Wij kunnen je alles vertellen van de Haarlemse huizenmarkt, de beste verkoopstrategie voor jouw woning en de mogelijke verkoopopbrengst van jouw woning. Ook geven we antwoord op alle vragen die je hebt. Wij helpen je met plezier! Bel ons op 023-2052296 of druk op 1 van onderstaande knoppen.

Duidelijk en transparant

Wij houden van duidelijke afspraken en een transparante werkwijze. Zo weet je altijd waar je aan toe bent en kom je niet voor verassingen te staan.

Afspraak = afspraak

Zodat jij met een gerust gevoel kan slapen tijdens het koop- of verkooptraject. Wij zorgen ervoor dat alles vlekkeloos verloopt.

Persoonlijke aandacht

Tijdens de verkoop of aankoop van jou fijne thuis wil je geen risico’s nemen. Wij weten als geen ander hoe dat is. Daarom nemen wij alle tijd die er nodig is voor onze klanten.

Geen verkoopfabriek

Wij werken met een beperkt aantal huizen tegelijkertijd. Hierdoor kunnen wij alle tijd nemen die nodig is om het beste te bereiken.

Eerlijke tarieven

Geen hoge opstartkosten of verborgen courtages. We zijn geen prijsvechter, maar leveren de kwaliteit die je verwacht voor een eerlijke prijs.

Gratis waardebepaling

Benieuwd naar wat jouw huis opbrengt in de verkoop of verhuur? Wij komen gratis en vrijblijvend bij je langs voor het maken van een waardebepaling. Klik hier om de waardebepaling aan te vragen >

Hoe werkt onze verkoopbegeleiding?

1. Huisopname en waardebepaling

We komen bij je langs, maken kennis, meten het huis in, nemen de kenmerken op en gaan een verkoopvoorstel voor je uitwerken. Hierin vind je ook onze waardebepaling terug en onze kosten voor de verkoop. Dit is uiteraard geheel vrijblijvend en kosteloos. Je ontvangt ons voorstel binnen ca. 2 werkdagen per e-mail. Bij akkoord op ons voorstel krijg je een ‘Opdracht tot Dienstverlening’ welke je heel makkelijk digitaal kan tekenen.

2. Inverkoopname

Er worden professionele foto’s gemaakt en het huis wordt conform de NEN2580 meetinstructie ingemeten. Ook worden er 360 graden foto’s gemaakt en een videotour. Dit laatste doen we mede om een hogere ranking op Funda te krijgen. Indien gewenst kunnen wij ook een 3D tour maken in het huis en/of een video opnemen voor social media. Ook gaan we alle informatie bij jou vergaren die er is over het huis. Denk aan de onderhouds- en verbouw historie, gebreken, bijzonderheden, buren, wat wordt er wel en wat wordt er niet mee verkocht, etc. Wij willen jouw huis zo goed als mogelijk leren kennen om geïnteresseerden zo goed mogelijk te kunnen informeren en antwoord te geven op alle vragen die er zijn.

3. Recherche

Wij doen een diepgaande analyse en onderzoek naar alle informatie ‘achter de schermen’. We vragen een bodemrapport op, duiken indien nodig het bouwarchief in, scannen naar erfdienstbaarheden, kwalitatieve bedingen en andere bijzonderheden en in geval van een appartementsgebouw, lichten wij de gehele VvE door (splitsingsakte, notulen, MJOP, begroting, etc). Wij zorgen ervoor dat we op de hoogte zijn van alle belangrijke zaken, zodat wij hier in de verkoopbrochure rekening mee kunnen houden, kijkers hierover kunnen informeren en vragen hierover kunnen beantwoorden.

4. Presentatie

Er wordt een pakkende aanbiedingstekst geschreven, alle eigenschappen van je huis worden accuraat meegenomen, de foto’s, video, plattegronden en het meetrapport worden verwerkt en alles wordt samengevoegd tot een aantrekkelijk en juridisch waterdichte presentatie voor Funda, andere huizenwebsites, social media en de verkoopbrochure.

5. Live

Het huis wordt live gezet op Funda.nl en andere platformen (jaap.nl, huizenzoeker.nl, MVA, pararius.nl, etc). Ook wordt het huis onder de aandacht gebracht op onze website, social media en onder collega makelaars. Zoekers die een ‘match’ hebben met het huis ontvangen het huis per mail.
Daarnaast plaatsen wij een opvallend te koop bord bij het huis.

6. Bezichtigingen

Wij plannen de bezichtigingen in op tijden die met jou zijn overeengekomen. In overleg is dit ook ‘s avonds of in het weekend. Elke kijker wordt door ons rondgeleid en de belangrijke eigenschappen van het huis en de verkoop worden belicht. Wij denken met kijkers mee en adviseren hen in zaken als vergunningen, bouwkundige aanpassingen, verbouwingen, gang van zaken rondom het biedingsproces, de hypotheek, de notaris, etc. We nemen voldoende tijd om iedere geïnteresseerde goed te helpen, goed te informeren en voldoende gelegenheid te geven het huis te bekijken. Denken wij dat we de verkoopstrategie moeten wijzigen, dan adviseren wij je hierin direct.

7. Follow-up

Kijkers welke zijn geweest in jouw huis worden door ons na gebeld. Er worden dan bijvoorbeeld vervolgbezichtiging ingepland, alle stukken worden toegestuurd en er wordt antwoord gegeven op alle vragen. We laten niets aan het toeval over.

8. Onderhandelen en afronden verkoop

Wij voeren namens jou de onderhandelingen, waarin wij ten alle tijden voor het best mogelijke resultaat gaan!

Jij behoudt de regie. Wij leggen jou de bieding(en) voor die er binnen zijn gekomen, adviseren je en laten aan jou de keuze.

Is je huis verkocht, dan gaan wij alle afspraken netjes en waterdicht verwerken in een koopakte. Deze koopakte nemen wij met jou artikel voor artikel door en pas als alles duidelijk is, wordt deze getekend.

9. Overige bijkomstigheden

Wij zijn aanwezig bij een eventuele bouwkundige keuring en het bezoek van de taxateur.

Wij bewaken nauwlettend de termijnen van de bedenktijd, waarborgsom en ontbindende voorwaarden.

Wij controleren de leveringsakte en de nota van afrekening en checken of alles in orde is voor de overdracht.

10. Notaris en afronding

Wij begeleiden je tijdens de inspectie van het huis, nemen de meterstanden op en zorgen dat alles goed verloopt. Daarna begeleiden wij jou bij de overdracht van het huis bij de notaris.

En dan is het moment aangekomen dat wij jou van harte mogen feliciteren!

En….mochten er na de overdracht onverhoopt problemen voordoen of vragen of advies nodig zijn, dan staan wij nog steeds voor je klaar!

Klaar om jouw huis succesvol te verkopen?

Vraag nu je gratis waardebepaling aan

Krijg van ons een gratis waardebepaling en een op maat gemaakte verkoopofferte